Как се реагира в извънредни ситуации с полети у нас

stat
21:21  |  23 ноември 2015 | Общество / Редактор Мануел Насименто /  
Два самолета на Wizz air кацнаха на летище Пловдив, отклонени от София Два самолета на Wizz air кацнаха на летище Пловдив, отклонени от София
Сн.: БНТ

РВД обясни как се действа при ситуации като тази, при която два самолета на Wizz air кацнаха на неработещото летище Пловдив. Авиокомпанията изказа благодарност.
Wizz air е изпратила писмо до летището в Пловдив с благодарност за оперативната реакция. От РВД заявиха, че решението за кацане е изцяло в ръцете на командира.

С благодарност за оперативната реакция при извънредното кацане на двата им самолета в събота през нощта, адресираното до шефа на летището Владимир Щърбанов е подписано от регионален мениджър на компанията, който съобщава, че техният оперативен център не е имал информация, че летището е затворено след 22 ч и моли за информация, съобщи 24 часа.

Щърбанов каза, че работното време на аеропорта - от 6 до 22 ч, е публикувано в Справочника за авионавигационна информация. “Това е библията, когато някой си прави полетния план. От юли летището затваря в тъмната част”, допълни той.

РВД за конкретния случай

На 21 ноември метеорологичната обстановка на летище "София" е била усложнена със силен южен вятър със скорост 74 км в час и с пулсации до 118 км в час. Това се посочва в съобщение на ДП РВД по повод на публикации за кацането на два самолета на летище "Пловдив".

При такава обстановка ръководителите на полети от ДП РВД са предоставили цялата актуална информация на екипажите, необходима им за взимане на решение в конкретната ситуация.

Изборът за кацане на резервно летище е изцяло решение на екипажа на самолета, се отбелязва в съобщението.

От ДП РВД са предоставили необходимата информация за метеорологичната обстановка и на други летища в страната - "Варна" и "Бургас", където условията обаче са били по-лоши от тези на летище "София".

Как се реагира в извънредни ситуации с полети у нас

От държавното предприятие “Ръководство на въздушното движение” заявиха, че решението за кацане е изцяло в ръцете на командира на полета, а РВД само осигурява маршрута, предаде БНТ.

В извънредни ситуации, като тази отпреди два дни, пилотите на самолета са хората, които взимат решенията. Всеки полет се планира до най-малката подробност и преди да излети самолетът, се изготвя т.н. “полетен план”.

В полетния план авиокомпанията посочва резервните летища, на които ще кацне в извънредна ситуация.

В България международните летища, които могат да се заявяват като резервни, са пет: София, Пловдив, Варна, Бургас и Горна Оряховица.

След като пилотите във въздуха решат на кое от заявените предварително летища ще кацнат, РВД осигурява въздушен коридор.

Още при планирането на полета авиокомпаниите знаят работното време на летищата и цялата информация за тях в специален наръчник.

Извън Пловдив, другите две основни летища са Бургас и Варна. Бургаският аеропорт разполага с най-дългата писта в България и може да приема всякакви самолети. Работи на 24-часов режим целогодишно. През активния чартърен сезон преминават близо по 3 милиона пътници. Разполага с най-модерната навигационна система. Има и голям терминал за керосин за презареждане.




Последно в Общество


Патриарх Неофит в болница, но в стабилно състояние

Зравословното състояние на патриарх Неофит е стабилизирано и се подобрява.