Летище Пловдив иска разследване за аварийно кацнали самолети
Заради силния вятър в София в събота през нощта два самолета на Wizz air бяха пренасочени към летището в Пловдив. Машините кацнаха благополучно, но пътниците чакаха с часове на борда, защото нямаше кой да ги обслужи. През нощта на летището липсва физическият контрол и персоналът, който да прикачи стълбата към самолета.
От юни летище Пловдив работи на дневен режим от 06:00 до 20:00 часа, през нощта то не съществува, заяви изпълнителният директор на аерогарата в Владимир Щърбанов пред Нова телевизия.
Той коментира, че не съществува понятие като аварийно кацане по заявка.
„Заходът е извършен правилно, но на несъществуващо летище. Трябва да се направи разследване, за да се провери как е допуснат такъв сериозен инцидент”, заяви още Щърбанов.
По думите му в случая двата самолета на Wizz air все едно са кацнали на магистрала.
Екипажът на всеки самолет в лицето на неговия първи офицер или капитанът са хората, които разпореждат кацане на летище Пловдив. В случая с двамата самолета на Wizz Air, кацнали в нощта срещу неделя в Пловдив, екипажите обаче не са имали актуализирана информация, че летище Пловдив от няколко месеца работи до 22 часа, затова взетото от тях решение за пренасочване към Пловдив е неправомерно, каза още Щърбев.
Директорът на летище Пловдив съобщи, че днес е получил писмо от компанията Wizz Air, в което му се извиняват за създадените неудобства.
"По някаква причина нашият оперативен център не е разполагал с информация в момента на вземане на решение за отклоняване на полетите в събота, което е било причина за пренасочване на полетите към Пловдив, пише в писмото на регионалния мениджър на Wizz Air", цитира го Щърбев.
Директорът на пловдивското летище обаче е категоричен, че трябва да бъде направено разследване на случая, тъй като съгласно Закона за гражданското въздухоплаване, извънредното кацане в Пловдив е сериозно нарушение.
Разследването
Гражданската въздухоплавателна администрация ще направи разследване на тази ситуация", стана ясно от думите на зам.-министъра на транспорта Антон Гинев, цитиран от "24 часа".
Той изрично подчерта, че във всички международни регистри е записано, че летището в Пловдив не работи в тъмната част на денонощието. То не е посочено за резервно и от Wizz air, а защо пилотът е избрал да кацне на аеропорт, който не работи и не е резервен за авиокомпанията, въпросът не е към Министерството на транспорта, добави Гинев.
Според зам.-министъра летището си е свършило работата, след като все пак е осигурило обслужване на пътниците, макар и със закъснение. Там е имало само охрана и никакъв друг персонал, когато са кацнали самолетите, заяви той.
От Ръководство на въздушното движение заявиха, че изборът за кацане на резервно летище е решение на екипажа на самолета. В конкретната ситуация на 21 ноември 2015 г. двете въздухоплавателни средства са посочили в полетните си планове, като резервно летище Пловдив. ДП РВД не одобрява предварително представените от авиокомпаниите полетни планове, а ги получава за информация и се съобразява с тях, съобщават още от РВД.
Бивш шеф на летището: Хаосът можеше да се избегне
Междувременно бившият директор на Летище Пловдив Дойчин Ангелов коментира пред БНР, че решението аеропортът да премине само на дневен режим на работа е негативно.
"Това крие големи рискове за загуба на трафик и особено през есенно-зимния период, когато се налагат извънредни кацания. Години наред Летище Пловдив се използва като алтернативно или резервно за кацане от авиокомпаниите. То има договори с такива компании за такова обслужване и те разчитат, че когато има проблем за кацане в София, ще могат да използват това летище. Това е лоша организация и безотговорност", коментира Ангелов.
От юни летище Пловдив работи на дневен режим от 06:00 до 20:00 часа, през нощта то не съществува, заяви изпълнителният директор на аерогарата в Владимир Щърбанов пред Нова телевизия.
Той коментира, че не съществува понятие като аварийно кацане по заявка.
„Заходът е извършен правилно, но на несъществуващо летище. Трябва да се направи разследване, за да се провери как е допуснат такъв сериозен инцидент”, заяви още Щърбанов.
По думите му в случая двата самолета на Wizz air все едно са кацнали на магистрала.
Екипажът на всеки самолет в лицето на неговия първи офицер или капитанът са хората, които разпореждат кацане на летище Пловдив. В случая с двамата самолета на Wizz Air, кацнали в нощта срещу неделя в Пловдив, екипажите обаче не са имали актуализирана информация, че летище Пловдив от няколко месеца работи до 22 часа, затова взетото от тях решение за пренасочване към Пловдив е неправомерно, каза още Щърбев.
Директорът на летище Пловдив съобщи, че днес е получил писмо от компанията Wizz Air, в което му се извиняват за създадените неудобства.
"По някаква причина нашият оперативен център не е разполагал с информация в момента на вземане на решение за отклоняване на полетите в събота, което е било причина за пренасочване на полетите към Пловдив, пише в писмото на регионалния мениджър на Wizz Air", цитира го Щърбев.
Директорът на пловдивското летище обаче е категоричен, че трябва да бъде направено разследване на случая, тъй като съгласно Закона за гражданското въздухоплаване, извънредното кацане в Пловдив е сериозно нарушение.
Разследването
Гражданската въздухоплавателна администрация ще направи разследване на тази ситуация", стана ясно от думите на зам.-министъра на транспорта Антон Гинев, цитиран от "24 часа".
Той изрично подчерта, че във всички международни регистри е записано, че летището в Пловдив не работи в тъмната част на денонощието. То не е посочено за резервно и от Wizz air, а защо пилотът е избрал да кацне на аеропорт, който не работи и не е резервен за авиокомпанията, въпросът не е към Министерството на транспорта, добави Гинев.
Според зам.-министъра летището си е свършило работата, след като все пак е осигурило обслужване на пътниците, макар и със закъснение. Там е имало само охрана и никакъв друг персонал, когато са кацнали самолетите, заяви той.
От Ръководство на въздушното движение заявиха, че изборът за кацане на резервно летище е решение на екипажа на самолета. В конкретната ситуация на 21 ноември 2015 г. двете въздухоплавателни средства са посочили в полетните си планове, като резервно летище Пловдив. ДП РВД не одобрява предварително представените от авиокомпаниите полетни планове, а ги получава за информация и се съобразява с тях, съобщават още от РВД.
Бивш шеф на летището: Хаосът можеше да се избегне
Междувременно бившият директор на Летище Пловдив Дойчин Ангелов коментира пред БНР, че решението аеропортът да премине само на дневен режим на работа е негативно.
"Това крие големи рискове за загуба на трафик и особено през есенно-зимния период, когато се налагат извънредни кацания. Години наред Летище Пловдив се използва като алтернативно или резервно за кацане от авиокомпаниите. То има договори с такива компании за такова обслужване и те разчитат, че когато има проблем за кацане в София, ще могат да използват това летище. Това е лоша организация и безотговорност", коментира Ангелов.
Последно в Общество
- 19.04 От 3 клас вече ще учат “компютърно моделиране“ 19.04.18 От следващата учебна година се въвежда задължителен предмет “компютърно моделиране“ от 3-ти клас, съобщи министърът на образованието Красимир Вълчев.
- 19.04 Арестуваха полицаи и шеф на районно управление 19.04.18 Полицейски служители от пловдивската дирекция на МВР са арестувани за корупционни престъпления, съобщиха от Окръжната прокуратура.
- 19.04 Патриарх Неофит в болница, но в стабилно състояние 19.04.18 Зравословното състояние на патриарх Неофит е стабилизирано и се подобрява.
- 19.04 Пуснаха срещу 20 000 лв. шофьорката, блъснала 10 коли 19.04.18 21-годишната шофьорка, която през уикенда удари 10 паркирани автомобила в Пловдив, беше освободена от Пловдивския районен съд под парична гаранция от 20 000 лв.
- 19.04 Мащабно учение затвори за 4 часа тунел на Е-79 19.04.18 Мащабно учение на пожарната, полицията и Спешната помощ затвори от 8 до 12 часа движението по главен път Е-79 край Дупница.
- 19.04 България и още 15 страни от ЕС правят суперкомпютър 19.04.18 Премиерът Бойко Борисов и еврокомисарят Мария Габриел откриха в София форум за развитието на високите технологии в Европа.
- 19.04 Патриарх Неофит е получил тежка бактериална инфекция 19.04.18 Патриарх Неофит има тежка бактериална инфекция, получена след края на рехабилитация във връзка със сърдечните му проблеми.
- 19.04 Още не е ясно с какво са избягали двамата затворници 19.04.18 Още не е изяснено с каква кола са избягали двамата рецидивисти – Владимир Пелов и Радослав Колев, от Софийския централен затвор.
- 19.04 Прокурор Гешев: Всичко за Иванчева е документирано със СРС 19.04.18 Обвинението срещу кмета на Младост се основава на Специални разузнавателни средства.
Патриарх Неофит в болница, но в стабилно състояние
Зравословното състояние на патриарх Неофит е стабилизирано и се подобрява.