Бомба на пътя: 80 хиляди газови уредби са самоделки

stat
10:00  |  16 януари 2018 | Бизнес / Автор Красимир Тодоров /  
Самоделни са газовите уредби на половината газифицирани коли у нас Самоделни са газовите уредби на половината газифицирани коли у нас

Много от газовите уредби на автомобилите са правени в неоторизирани сервизи или от собствениците на автомобилите.
Това няма как да бъде гаранция за качество. При половината от автомобилите, които се движат на газ, това не е обозначено в документите, а собствениците им не преминават задължителния годишен технически преглед на системата.

Като се има предвид, че у нас по пътищата се движат около 160 000 автомобили с газови устройства, проблемът с половината от тях е доста сериозен, показа репортаж на телевизия "България он ер".

От "Пътна полиция" обясняват, че няма заложена санкция в закона, която да се налага при установяване на нерегистрирана газова уредба. Единственото, което може да се направи е колата да бъде спряна от движение.

При проверка обаче това невинаги може да бъде направено, защото в закона е предвиден срок от 3 години за промяна на данните за вида на горивото, с което се движи колата. Така водачите могат да минават само технически преглед, но не и преглед на газовата уредба.

Експертите са на мнение, че газовите уредби трябва да се преглеждат от професионалисти, защото те знаят за какво да гледат.

"Дори с развалени части колата продължава да работи по някакъв начин", обясни инж. Стефан Бодадов, главен механик в сервиз за газови уредби. По думите му няма опасност колата да се взриви в движение. Той посъветва хората да не се притесняват да карат колите си за задължителните технически прегледи на техните газови уредби.

"Има неща, които ние ги наблюдаваме и обръщаме внимание. Трябва изключително много да е амортизирана системата, за да станат някакви течове и колата да се самозапали", подчерта още инж. Бодадов. Той обясни, че преди това има много други признаци при работата на автомобила, които показват, че системата за шофиране на газ има проблеми.

Сред тях са по-различната работа на двигателя, честа смяна от газ на бензин и други. Именно заради това той смята, че до взрив няма как да се стигне.




Последно в Бизнес


Патриарх Неофит в болница, но в стабилно състояние

Зравословното състояние на патриарх Неофит е стабилизирано и се подобрява.