Дизелите от Германия тръгват към България
Рециклиране на автомобил в Германия е скъпо и собствениците на дизелови коли предпочитат да ги продадат, макар и на безценица, само и само да се освободят от тях. Това каза Веселин Грозданов от Клъстер "Зелен транспорт" в студиото на телевизия "Блумбърг".
Според него е напълно справедливо да се плаща най-много за бензинова или дизелова кола, която е над 10 години, а за хибридна кола таксата да падне двойно.
„В България има 3,3 млн. регистрирани автомобили към 2017, като от тях 1,480 млн. са бензинови и 1,6 млн. са дизелови. Колите с по-екологично чистото гориво газ са 200 хил., а хибридните – 3653. Електрическите са 391. Това говори, че в България основно използваме бензинови и дизелови автомобили. Когато в Европа в големите градове забранят да се движат дизеловите автомобили, те няма да изчезнат, а ще дойдат към България“, коментира експертът.
Грозданов смята, че трябва да има и регионални мерки.
„В първите пет най-големи града в България има регистрирани най-много автомобили, докато в градове като Кърджали и Смолян колите са значително по-малко и хората са с по-ниски доходи. Това, което се предлага, трябва да бъде и спрямо мястото на регистрация на автомобила. Автомобилите, които имат стикери за Евро 4, 5, 6, могат да навлизат в центъра на града, а които нямат – да си оставят колата в буферните паркинги. Това е решението да не минаваме между капките – да регистрираме в по-малко населено място автомобила си, а да го използваме в по-големия град“, смята той.
Според Грозданов, "Евро 4" е доста висок стандарт според разбиранията за България.
„За Германия може и да не е толкова висок и да търсят по-екологично чести автомобили. Но трябва да споменем, че не само автомобилите са замърсители. Битовото отопление и индустрията също замърсяват. В България индустрията е на по-ниско ниво, нямаме такива промишлени предприятия като Германия. Така че можем да си позволим донякъде заради липсата на тази индустрия да закупуваме малко по-неекологично чисти автомобили“, смята експертът.
Според него е напълно справедливо да се плаща най-много за бензинова или дизелова кола, която е над 10 години, а за хибридна кола таксата да падне двойно.
„В България има 3,3 млн. регистрирани автомобили към 2017, като от тях 1,480 млн. са бензинови и 1,6 млн. са дизелови. Колите с по-екологично чистото гориво газ са 200 хил., а хибридните – 3653. Електрическите са 391. Това говори, че в България основно използваме бензинови и дизелови автомобили. Когато в Европа в големите градове забранят да се движат дизеловите автомобили, те няма да изчезнат, а ще дойдат към България“, коментира експертът.
Грозданов смята, че трябва да има и регионални мерки.
„В първите пет най-големи града в България има регистрирани най-много автомобили, докато в градове като Кърджали и Смолян колите са значително по-малко и хората са с по-ниски доходи. Това, което се предлага, трябва да бъде и спрямо мястото на регистрация на автомобила. Автомобилите, които имат стикери за Евро 4, 5, 6, могат да навлизат в центъра на града, а които нямат – да си оставят колата в буферните паркинги. Това е решението да не минаваме между капките – да регистрираме в по-малко населено място автомобила си, а да го използваме в по-големия град“, смята той.
Според Грозданов, "Евро 4" е доста висок стандарт според разбиранията за България.
„За Германия може и да не е толкова висок и да търсят по-екологично чести автомобили. Но трябва да споменем, че не само автомобилите са замърсители. Битовото отопление и индустрията също замърсяват. В България индустрията е на по-ниско ниво, нямаме такива промишлени предприятия като Германия. Така че можем да си позволим донякъде заради липсата на тази индустрия да закупуваме малко по-неекологично чисти автомобили“, смята експертът.
Последно в Бизнес
- 18.04 Кирил Домусчиев: Брюксел ни спасява от американските ТЕЦ 18.04.18 Има решение на дирекция "Конкурентоспособност" на Европейската комисия, че се касае за неправомерна държавна помощ към централите ТЕЦ "Марица-Изток" 1 и 3.
- 18.04 Битката за надмощие на петролния пазар започна 18.04.18 В следващите 10 години съотношението на силите на световния петролен пазар може да се промени коренно.
- 17.04 ”Инерком”: Ще запазим утвърдените цени на ЧЕЗ поне 3 години 17.04.18 Ще запазим работните места, доходите и социалните придобивки, които служителите в ЧЕЗ получават.
- 17.04 Руските олигарси увиснаха на шията на Кремъл 17.04.18 Алиансът на свръхбогатите руснаци е на път да прати руската икономика в тупик.
- 17.04 Откриха над тон безакцизна ракия в склад за плодове 17.04.18 Над 1 тон етилов алкохол задържа екип на митническа мобилна група при проверка в склад за плодове и зеленчуци в Монтана, съобщиха от Агенция "Митници".
- 17.04 ВАС отмени формулата за сградната инсталация 17.04.18 Съдебна сага за сградната инсталация в многофамилни сгради и изискването на "Топлофикация" неползващи топлинна енергия да плащат, приключи на пореден етап.
- 16.04 Минималната втора пенсия ще е 48 лева 16.04.18 Минималната сума за втора пенсия на осигуряващите се в Универсални пенсионни фондове ще е поне 48 лева.
- 15.04 Експерт: Средна допълнителна пенсия от 30 лв. е абсурд! 15.04.18 Нито едно пенсионно дружество няма да изплаща средна пенсия от 30 лева, камо ли по-малко, няма как така формално да бъдат изчислени едни 30 лева.
- 13.04 Симеонов скочи срещу рекламата на хазартни игри 13.04.18 Ще инициирам промени в закона, които ще забранят не само пряката, но и непряката реклама на хазартни игри, обяви вицепремиерът Валери Симеонов.
Патриарх Неофит в болница, но в стабилно състояние
Зравословното състояние на патриарх Неофит е стабилизирано и се подобрява.