Летище Пловдив иска разследване за аварийно кацнали самолети
Заради силния вятър в София в събота през нощта два самолета на Wizz air бяха пренасочени към летището в Пловдив. Машините кацнаха благополучно, но пътниците чакаха с часове на борда, защото нямаше кой да ги обслужи. През нощта на летището липсва физическият контрол и персоналът, който да прикачи стълбата към самолета.
От юни летище Пловдив работи на дневен режим от 06:00 до 20:00 часа, през нощта то не съществува, заяви изпълнителният директор на аерогарата в Владимир Щърбанов пред Нова телевизия.
Той коментира, че не съществува понятие като аварийно кацане по заявка.
„Заходът е извършен правилно, но на несъществуващо летище. Трябва да се направи разследване, за да се провери как е допуснат такъв сериозен инцидент”, заяви още Щърбанов.
По думите му в случая двата самолета на Wizz air все едно са кацнали на магистрала.
Екипажът на всеки самолет в лицето на неговия първи офицер или капитанът са хората, които разпореждат кацане на летище Пловдив. В случая с двамата самолета на Wizz Air, кацнали в нощта срещу неделя в Пловдив, екипажите обаче не са имали актуализирана информация, че летище Пловдив от няколко месеца работи до 22 часа, затова взетото от тях решение за пренасочване към Пловдив е неправомерно, каза още Щърбев.
Директорът на летище Пловдив съобщи, че днес е получил писмо от компанията Wizz Air, в което му се извиняват за създадените неудобства.
"По някаква причина нашият оперативен център не е разполагал с информация в момента на вземане на решение за отклоняване на полетите в събота, което е било причина за пренасочване на полетите към Пловдив, пише в писмото на регионалния мениджър на Wizz Air", цитира го Щърбев.
Директорът на пловдивското летище обаче е категоричен, че трябва да бъде направено разследване на случая, тъй като съгласно Закона за гражданското въздухоплаване, извънредното кацане в Пловдив е сериозно нарушение.
Разследването
Гражданската въздухоплавателна администрация ще направи разследване на тази ситуация", стана ясно от думите на зам.-министъра на транспорта Антон Гинев, цитиран от "24 часа".
Той изрично подчерта, че във всички международни регистри е записано, че летището в Пловдив не работи в тъмната част на денонощието. То не е посочено за резервно и от Wizz air, а защо пилотът е избрал да кацне на аеропорт, който не работи и не е резервен за авиокомпанията, въпросът не е към Министерството на транспорта, добави Гинев.
Според зам.-министъра летището си е свършило работата, след като все пак е осигурило обслужване на пътниците, макар и със закъснение. Там е имало само охрана и никакъв друг персонал, когато са кацнали самолетите, заяви той.
От Ръководство на въздушното движение заявиха, че изборът за кацане на резервно летище е решение на екипажа на самолета. В конкретната ситуация на 21 ноември 2015 г. двете въздухоплавателни средства са посочили в полетните си планове, като резервно летище Пловдив. ДП РВД не одобрява предварително представените от авиокомпаниите полетни планове, а ги получава за информация и се съобразява с тях, съобщават още от РВД.
Бивш шеф на летището: Хаосът можеше да се избегне
Междувременно бившият директор на Летище Пловдив Дойчин Ангелов коментира пред БНР, че решението аеропортът да премине само на дневен режим на работа е негативно.
"Това крие големи рискове за загуба на трафик и особено през есенно-зимния период, когато се налагат извънредни кацания. Години наред Летище Пловдив се използва като алтернативно или резервно за кацане от авиокомпаниите. То има договори с такива компании за такова обслужване и те разчитат, че когато има проблем за кацане в София, ще могат да използват това летище. Това е лоша организация и безотговорност", коментира Ангелов.
От юни летище Пловдив работи на дневен режим от 06:00 до 20:00 часа, през нощта то не съществува, заяви изпълнителният директор на аерогарата в Владимир Щърбанов пред Нова телевизия.
Той коментира, че не съществува понятие като аварийно кацане по заявка.
„Заходът е извършен правилно, но на несъществуващо летище. Трябва да се направи разследване, за да се провери как е допуснат такъв сериозен инцидент”, заяви още Щърбанов.
По думите му в случая двата самолета на Wizz air все едно са кацнали на магистрала.
Екипажът на всеки самолет в лицето на неговия първи офицер или капитанът са хората, които разпореждат кацане на летище Пловдив. В случая с двамата самолета на Wizz Air, кацнали в нощта срещу неделя в Пловдив, екипажите обаче не са имали актуализирана информация, че летище Пловдив от няколко месеца работи до 22 часа, затова взетото от тях решение за пренасочване към Пловдив е неправомерно, каза още Щърбев.
Директорът на летище Пловдив съобщи, че днес е получил писмо от компанията Wizz Air, в което му се извиняват за създадените неудобства.
"По някаква причина нашият оперативен център не е разполагал с информация в момента на вземане на решение за отклоняване на полетите в събота, което е било причина за пренасочване на полетите към Пловдив, пише в писмото на регионалния мениджър на Wizz Air", цитира го Щърбев.
Директорът на пловдивското летище обаче е категоричен, че трябва да бъде направено разследване на случая, тъй като съгласно Закона за гражданското въздухоплаване, извънредното кацане в Пловдив е сериозно нарушение.
Разследването
Гражданската въздухоплавателна администрация ще направи разследване на тази ситуация", стана ясно от думите на зам.-министъра на транспорта Антон Гинев, цитиран от "24 часа".
Той изрично подчерта, че във всички международни регистри е записано, че летището в Пловдив не работи в тъмната част на денонощието. То не е посочено за резервно и от Wizz air, а защо пилотът е избрал да кацне на аеропорт, който не работи и не е резервен за авиокомпанията, въпросът не е към Министерството на транспорта, добави Гинев.
Според зам.-министъра летището си е свършило работата, след като все пак е осигурило обслужване на пътниците, макар и със закъснение. Там е имало само охрана и никакъв друг персонал, когато са кацнали самолетите, заяви той.
От Ръководство на въздушното движение заявиха, че изборът за кацане на резервно летище е решение на екипажа на самолета. В конкретната ситуация на 21 ноември 2015 г. двете въздухоплавателни средства са посочили в полетните си планове, като резервно летище Пловдив. ДП РВД не одобрява предварително представените от авиокомпаниите полетни планове, а ги получава за информация и се съобразява с тях, съобщават още от РВД.
Бивш шеф на летището: Хаосът можеше да се избегне
Междувременно бившият директор на Летище Пловдив Дойчин Ангелов коментира пред БНР, че решението аеропортът да премине само на дневен режим на работа е негативно.
"Това крие големи рискове за загуба на трафик и особено през есенно-зимния период, когато се налагат извънредни кацания. Години наред Летище Пловдив се използва като алтернативно или резервно за кацане от авиокомпаниите. То има договори с такива компании за такова обслужване и те разчитат, че когато има проблем за кацане в София, ще могат да използват това летище. Това е лоша организация и безотговорност", коментира Ангелов.
Последно в Бизнес
- 18.04 Кирил Домусчиев: Брюксел ни спасява от американските ТЕЦ 18.04.18 Има решение на дирекция "Конкурентоспособност" на Европейската комисия, че се касае за неправомерна държавна помощ към централите ТЕЦ "Марица-Изток" 1 и 3.
- 18.04 Битката за надмощие на петролния пазар започна 18.04.18 В следващите 10 години съотношението на силите на световния петролен пазар може да се промени коренно.
- 17.04 ”Инерком”: Ще запазим утвърдените цени на ЧЕЗ поне 3 години 17.04.18 Ще запазим работните места, доходите и социалните придобивки, които служителите в ЧЕЗ получават.
- 17.04 Руските олигарси увиснаха на шията на Кремъл 17.04.18 Алиансът на свръхбогатите руснаци е на път да прати руската икономика в тупик.
- 17.04 Откриха над тон безакцизна ракия в склад за плодове 17.04.18 Над 1 тон етилов алкохол задържа екип на митническа мобилна група при проверка в склад за плодове и зеленчуци в Монтана, съобщиха от Агенция "Митници".
- 17.04 ВАС отмени формулата за сградната инсталация 17.04.18 Съдебна сага за сградната инсталация в многофамилни сгради и изискването на "Топлофикация" неползващи топлинна енергия да плащат, приключи на пореден етап.
- 16.04 Дизелите от Германия тръгват към България 16.04.18 Евентуалното повишаване на екотаксите в България е добра насока, защото старите дизелови коли от Германия поемат към България.
- 16.04 Минималната втора пенсия ще е 48 лева 16.04.18 Минималната сума за втора пенсия на осигуряващите се в Универсални пенсионни фондове ще е поне 48 лева.
- 15.04 Експерт: Средна допълнителна пенсия от 30 лв. е абсурд! 15.04.18 Нито едно пенсионно дружество няма да изплаща средна пенсия от 30 лева, камо ли по-малко, няма как така формално да бъдат изчислени едни 30 лева.
Патриарх Неофит в болница, но в стабилно състояние
Зравословното състояние на патриарх Неофит е стабилизирано и се подобрява.